Kirándulás a Bakonyban és a 7 kenyér

Idén ismét felvettük a hátizsákot és kirándulni indultunk a testvérekkel. Ideje volt kimozdulni a 3 hónapos elzártság után. Az uticél ez alkalommal Eplény volt, az Ámos-hegyi pihenőerdő (ahol egyébként az eplényi sípálya is van).

Másfél óra autózás után megérkeztünk. Első uticélunk az Ámos-hegyi kilátó volt, amely egy elég meredek és magas domb tetején volt. A völgyben volt egy 4 üléses libegő, amely addigra már üzemelt. Hamar felmértük a testvérekkel, hogy felfelé inkább a tájban szeretnénk gyönyörködni, így jegyet váltottunk és mindannyian libegővel emelkedtünk a magasba.

5A89535C-3FEB-4C6B-BEB6-A43B3AABD9A7_1_105_c
Soka örültek a libegőnek, de van aki nagyon…
Izgalmas volt menet közben a be -és kiszállás

IMG_5318.JPGA kilátóhoz vezetett egy mezítlábas ösvény is, amely kiváló talpmaszírozást ígért. Jópáran ki is próbálták.

28E107EF-F47D-4552-9C68-2267FD91D5B2_1_105_c.jpegIMG_0717.JPGA fa torony tetejéről remek kilátás nyílt a környező vidékre, sőt egészen a Balatonig leláttunk.

Innen aztán nem túl gyorsan, sokat beszélgetve és időnként meg-megállva indultunk lefelé a tanösvényen.

IMG_2042.JPGIMG_8966.JPGAz út lefele kellemes volt, néhol azonban egészen meredek. Már félúton éreztük, hogy remek döntés volt a Libegő…:) Az erdőben honos állatokból (őzek, mókusok, vaddisznók, mogyorós-pele) sajnos egy elhullott őz lábán és pár bogárkán kívül nem láttunk egyet sem.

Mire leértünk a parkolóba, a nap már erősen tűzött, a levegő is elérte a 30 fokot. Mivel egy órával hamarabb véget ért a séta és újabb túrára már nem akartunk idulni, Veszprém óváros fele vettük az irányt.

Megálltunk a főtéren és onnan sétálva jártuk be az 1000 éves városrészt. Igazán szép épületek és kellemes hangulat fogadott bennünket.

IMG_1050.JPGIMG_5787.JPGIMG_4447.JPGIMG_2044.JPGIMG_1882.JPGVisszafelé fagyiztunk és kávéztunk egyet, majd elindultunk Bodor István testvérünk családjának udvarába, ahol a nap lelkiségét éltük meg.

István testvér erdélyi magyar ember, aki valaha profi focista volt. Ma Isten gyermeke, és a Jézusi kenyérszaporítás által inspirálva kézműves kenyérsütéssel foglalkozik.

István bemutató videóját itt lehet megtekinteni. Érdemes megnézni!

Mire megérkeztünk a kemencében már lassan készresültek a kenyerek. István bizonyságtétele mellett, közben, alatt sokat énekeltünk és imádkoztunk, a kenyérillat mellett éreztük Jézus Urunk jó illatát is.

IMG_4190.JPGAmikor kihűltek a kenyerek, István testér megtörte és körbeadta, így vált a kenyérsütés előbb úrvacsorai alkalommá, majd szeretetvendégséggé.

Mire eljött adélután 5 óra, testileg, lelkileg betelve, jóllakva és talán inkább a meleg miatt (és nem a nagy sétateljesítményünk miatt) kicsit pilledve indultunk haza.

Jó volt újra együtt lenni, közüsségben a testvérekkel és az Úrral!